Bolest krční páteře

Obsah článku

Zhoršuje Vám bolest krční páteře kvalitu života? Budíte se v noci s pocitem tuposti v prstech nebo paži? Máte potíže ráno vstát z postele kvůli bolestem krční páteře? Nabízíme pár jednoduchých způsobů, jak bolesti snížit nebo odstranit.

Neutrální pozice při spánku 

Vyhněte se spaní na břiše. Když spíte na břiše, vaše hlava se musí otočit do jedné strany abyste mohli dýchat. To způsobí bolest a zatuhnutí krku. Snažte se usnout v poloze na zádech nebo na boku. Podložte si hlavu polšářem tak, abyste měli co nejvíce neutrální polohu při usínání. V poloze na zádech použijte nižší polštář a lehce zatáhněte bradu aby krční páteř byla pohodlně v neutrální poloze. Pokud zvolíte polohu na boku, dejte si pod hlavu vyšší polštář nebo dva nižší aby vaše hlava nebyla v úklonu. Snažte se usnout s krční páteří v neutrální pozici.

Chytrý telefon – kámen úrazu

Vaše krční páteř trpí během používání chytrého telefonu. Pokuste si zvyknout na následující:

  • Když telefonujete, nikdy nedržte telefon u ucha ramenem. Tato poloha je extrémní pro vaši krční páteř a skoro vždy je příčinou bolestí. Použijte sluchátka nebo na krátké konverzace držte telefon v ruce u ucha.
  • Pokud si na telefonu čtete nebo textujete, zvedněte telefon výš, abyste nemuseli dlouho sklánět hlavu a hrbit se. Čas od času se od obrazovky snažte odtrhnout a zadávat se do dáli, abyste uvolnili svaly krční páteře a změnili polohu. To také pomůže vašim očím a palcům pokud textujete.
  • Používejte diktování pokud je to jen možné. Je to rychlejší a šetří to vaše ruce.

Jemné protahování

Nejbezpečnější a nejúčinnější cvik je “zásuvka”. Zastrčte bradu tak, aby se vaše ušní lalůčky dostaly nad rameno, ale hlavu nesklánějte ani nezaklánějte. Opakujte tento cvik často přes den, alespoň desetkrát. Často ucítíte ztuhlost, ale po několika opakování se zlepší a rozsah pohybu se zvětší.

Návštěva Prague Physical Therapy

Pro individuální pomoc se objednejte na fyzioterapeutické vyšetření zde. Vyšetřujeme osobně i online. Těším se na Vás, Magdalena Pertoldová.

Sdílejte tento článek:
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on linkedin
Další články
POST-covid první cvičení

Cvičení po prodělání covid-19 onemocnění, Vám pomohou urychlit zotavení, zlepšit posturu a zkvalitnit pocit tělesné a duševní pohody.  Dechová cvičení zlepšují funkci a kapacitu Vašich

Zobrazit článek »
Bolest zad

Jak častá je bolest zad Podle publikovaných údajů Světové zdravotnické organizace se bolest zad vyskytuje ve všech věkových kategoriích od dětí až po starší lidi.

Zobrazit článek »

Máme otevřeno

Na tomto webu používáme soubory cookies.